muhrenjohansson

Alla inlägg under maj 2012

Av Sandra Muhren Johansson - 24 maj 2012 07:54

Snälla hjälp mig med eran röst, de tar bara några sekunder.

Gå in på länken och tryck på hjärtat, så är de klart!


    


http://www.tartavstarta.se/node/106




TACK!

Av Sandra Muhren Johansson - 23 maj 2012 21:19

Är de sommar nu??


Idag har vart en väldigt bra dag. Vart ledig från jobbet! De har vart strålande sol! Och vi har grillat, premiär grillning för i år för min del och de blev ju såååå gott!

Oh sen har vi ju vääärldens sötaste grill också.


     

Hur gott ser inte detta ut då??

Helgrillad fläskytterfilé som vi marinerade i färdig allround marinad!

 

Efterrätt grillade marshmallows, gott men kladdigt!


 

Man blir glad i när solen tittar fram, här är min underbara familj!

Oh ja i min älskade farfars coola gamla solglasögon!

 

Bjuder på en bild på mig själv också, de är jag som skriver här på bloggen! :)




Kram// Lillbagarn

Av Sandra Muhren Johansson - 22 maj 2012 21:49


Jobb Jobb!!

 

Beställning på jobbet, parmaskinka och rostbiff och lite smaskig frukt! :)

 


Gjorde även ett nytt försök med bullarna.. gick bättre denna gången! ;-)


 


   


Goda och vääldigt fina denna gången!


 

Fikat och käkat mjukglass i slottskogen med bästa Marika idag efter jobbet! Underbart väder, den efterlängtade solen har äntligen hittat hit! :)



Stor solig kram// Lillbagarn.

Av Sandra Muhren Johansson - 14 maj 2012 19:04

Investerade i en KitchenAid idag! 

Lycklig tjej.. nu ska de här bakas ;-)


      



   Kanelbullar

50 g jäst

5 dl mjölk

150 g smör

 1 msk kademumma

1-1½ dl socker

½ tsk salt

1, 3 L Vetemjöl

Smält smöret och häll på mjölken(fingervarm), häll över jästen. Blanda i socker, salt och kardemumma. Blanda sedan i mjöl, tills degen blir slät (len som en barnrumpa, som våran gamla hemkunskapslärare alltid sa Haha) och släpper från bunken! Låt jäsa i 30 minuter under handduk.

Baka sedan ut bullar efter eget önskemål.

Gräddas i ugnen 225 grader i 8-10 minuter!
     

   








Kram// Lillbagarn

Av Sandra Muhren Johansson - 12 maj 2012 19:31

Citroner och chilli nästan samma sak! ;-)

Jaa jag va ute efter ett citronträd men såna där smååå söta citroner på.. men de fanns de inte, så med mig hem fick ja denna fina växt! De återstår och se om de kommer några chilli på den..

Ja lovar och informera er om den saken senare ;-)
 

   

 


Detta ska bli himla spännande!


Stor kram!

Av Sandra Muhren Johansson - 11 maj 2012 20:12

Nalle puh till 1 års tårta!

Nalle Puh va vääldigt svår och få till! Men övning ger färdighet.. bara och göra fler nalle puh så får ja nog till honom perfekt en dag ska ni se ;-)


Här är lite bilder på min "halv braiga" Nalle Puh!

     


Kommer ni ihåg att ja visade bilder på fröer vi har planerat i små krukor.

Nu börjar dem titta fram :D

       

Jag kanske har liite gröna fingrar ändå ;-) 


De är fredag och vad brukar komma upp här då?

Om inte freeedags kaka!

Som idag blev rulltårta med pannkakssylt.

3 ägg

2 dl socker

2 vetemjöl

1 tsk bakpulver

In i ugnen 5 min 250 grader!

 


Kram!



Av Sandra Muhren Johansson - 5 maj 2012 21:24

Jag vill ha Jag vill ha Jag vill haaaaa! :D

Men om ja skulle besluta mig för att införskaffa en, såå vilken färg ska man då köpa?? Hmm kommer bli beslutångest, lite hjälp kanske?!



        

Av Sandra Muhren Johansson - 3 maj 2012 20:42

Middagen idag va riktigt smaskig!



Helgrillad fylld fläskytterfilé med hemmagjord potatisgratäng.

Fyllningen gjorde ja på soltorkade tomater, vitlök och persilja.. de blev riktigt gott!


        

 

 

Invigde min nya fina form också! :)


Mums, nu blev ni allt lite hungriga va?! ;-)


Presentation


Hej,här har ni Sandra 22 år med stort intresse för tårtor och bakning! Här kommer i första hand läggas upp bilder på bakning.. men kanske lite annat skojj också!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards